Actualitate

Joi, 07 Nov

Participarea premierului Ludovic Orban la Topul Național al Firmelor – Ediția a XXVI-a



Galerie foto

Alocuțiunea susținută de premierul Ludovic Orban la Topul Național al Firmelor – Ediția a XXVI-a

[Check against delivery]

Ludovic Orban: Bună seara! Mulțumesc pentru invitație, domnule președinte! Mă bucur să fiu astăzi la Gala premiilor pentru performanța în business, o gală care arată foarte frumos și în care sunt prezenți foarte mulți reprezentanți ai mediului de afaceri. Vreau să transmit un mesaj simplu: perioada reglementărilor adoptate noaptea, pe nepusă masă, fără niciun fel de consultare a mediului de afaceri, care aduc modificări substanțiale și care afectează planurile de afaceri ale companiilor, s-a dus. Vă garantez că astăzi, în România, există un guvern care este un prieten al mediului de afaceri, un partener al mediului de afaceri, un guvern care înțelege foarte bine că dezvoltarea României se bazează pe inițiativa economică individuală, pe investiții, pe asumare de riscuri, pe asumare de responsabilitate și care are ca obiectiv foarte clar să încurajeze afacerile, să încurajeze inițiativa economică, să încurajeze investițiile și ca orice fel de reglementare care vizează afacerile să fie adoptată doar în urma unei consultări largi și ample cu mediul de afaceri. De asemenea, orice reglementare să fie aprobată din timp astfel încât să existe posibilitatea adaptării fiecărei companii la eventualele schimbări ale legislației. Este clar că mediul de afaceri are nevoie de stabilitate, de predictibilitate, de o reducere a birocrației, de asigurarea unor condiții egale de competiție din partea statului și a instituțiilor sale. Are nevoie de aplicarea cu adevărat a Legii prevenției, are nevoie de punerea în mișcare a tuturor mecanismelor care, într-adevăr, să susțină investițiile și dezvoltarea fiecărei companii. Vă felicit pentru performanțele pe care le-ați avut. Îi felicit pe cei care vor fi premiați și, de asemenea, îl felicit pe președintele Camerei de Comerț și Industrie. Încă din prima zi a desemnării mele ca premier, am ciocănit la ușile Camerei de Comerț și l-am asigurat pe domnul președinte că între Camera de Comerț și Industrie și Guvernul României este un parteneriat în beneficiul business-ului din România și în interesul fiecărui cetățean român. Domnule președinte, vă mulțumesc!

 

Declarații susținute de premierul Ludovic Orban, după participarea la Topul Național al Firmelor – Ediția a XXVI-a

[Check against delivery]

Reporter: Au fost în guvernul PSD foarte mulți secretari de stat,155 la număr, dacă nu mă înșel…
Ludovic Orban: Chiar mai mulți.
Reporter: Înțeleg că în Executivul dvs vor fi mult mai puțini. Ați început să semnați (decizii n. red) pentru eliberarea acestora din funcție?
Ludovic Orban: Astăzi, am mai semnat a doua tranșă. Am eliberat din funcție cred că aproape 40 de secretari de stat PSD, mâine voi continua. Sigur că trebuie pregătite deciziile, trebuie analizată baza legală și trebuie să semnez. De aceea, nu pot mai repede, pentru că, dacă aș fi putut mai repede, îi eliberam mai repede din funcție.
Reporter: Care sunt ministerele unde au fost cei mai mulți secretari de stat dați afară? Sau unde vor fi?
Ludovic Orban: Dați afară? Eliberați din funcție! Pentru că acestea sunt funcții de demnitate publică. Guvernul PSD a plecat, toți secretarii de stat PSD, toți președinții, vicepreședinții de oficii și, în general, toată clientela PSD va părăsi guvernarea liberală, pentru că noi nu acceptăm să lucrăm cu cei care și-au bătut joc de România în ultimii trei ani de zile.
Reporter: Și unde sunt cele mai multe ministere unde au secretari de stat?
Ludovic Orban: Voi elibera peste tot secretari de stat.
Reporter: La Ministerul Economiei, Energiei, de exemplu, unde au fost comasări, acolo câți secreatri de stat vor fi?
Ludovic Orban: Vă referiți la reducerea numărului de secretari de stat?
Reporter: Da, la reducerea numărului de secretari de stat.
Ludovic Orban: Numărul total al secretarilor de stat va fi făcut public din momentul în care adoptăm hotărârea de guvern de organizare și funcționare a ministerelor. Dar, vă spun cu precizie că vom reduce drastic numărul de secretari de stat și vom anunța când adoptăm hotărârile de guvern de organizare și funcționare.
Reporter: Actele pe care le-ați semnat astăzi v-au luat mult?
Ludovic Orban: Cu siguranță că trebuie să le vezi pe fiecare, să citești, să le pregătești și oricum am semnat în două tranșe, pentru că ați văzut că toată ziua am fost prins: dimineață am fost la aducerea unei bucăți din Zidul Berlinului, la Academie; ulterior, am fost la instalarea de miniștri; am avut întâlnirea aceea de care ați aflat cu domnul președinte- despre ați aflat- și nu am avut suficient timp pentru că altfel terminam astăzi cu semnarea deciziilor.
Reporter: Pentru limitarea creșterii deficitului bugetar, anunțat și de președinte azi, care a depășit...cel proiectat pentru tot anul, ce măsuri aveți în vedere?
Ludovic Orban: Restrângerea cheltuielilor inutile, îmbunătățirea colectării, o rectificare bugetară care să reașeze pe baze reale situația bugetară, lucruri normale. Nu putem să facem minuni, pentru că execuția bugetară a fost realizată, timp de 10 luni și ceva, de PSD. Este foarte complicat ca într-o lună, în mai puțin de două luni să apuci să faci aproape toate corecțiile pe care le poți face într-un program pe termen mediu.
Reporter: Rectificare bugetară negativă?
Ludovic Orban: Asta Ministerul Finanțelor vă va putea să vă spună. Oricum rectificarea bugetară pozitivă care a fost făcută, între ghilimele, în august, a fost o minciună gogonată. În realitate, președintele v-a prezentat datele privind deficitul bugetar și situația este extrem de complicată și de dificilă.
Reporter: Se lucrează acum la rectificarea bugetară? Cam când ar trebui să fie gata?
Ludovic Orban: Trebuie să adoptăm prin hotărâre de guvern rectificarea bugetară cel târziu în data de 30 noiembrie. Ministerul Finanțelor începe de săptămâna viitoare și procedura de pregătire, de elaborare a Legii bugetului de stat pe anul 2020, pe lângă pregătirea rectificării bugetare. Vrem să avem informații de la toate instituțiile publice, autoritățile locale, să știm limpede unde există bani care nu pot fi cheltuiți, de exemplu nu le-aș lăsa bani la (...) ca să achiziționeze elicoptere, mă gândesc. Sau nu le-aș lăsa la alții bani ca să își cumpere mașini noi. De asemenea, vom umbla și la cheltuielile materiale și de servicii, care deja au ajuns la o sumă foarte mare, din punctul meu de vedere. Cred că trebuie să reducem drastic cheltuielile nenecesare, astfel încât să putem să alocăm sumele de bani către domenii vitale, cum este domeniul sănătății, cum este necesarul de finanțare pentru localitățile care au rămas fără bani și care nu mai pot să plătească indemnizațiile pentru persoanele cu dizabilități, nu mai pot să plătească salariile asistenților personali, nu mai au cofinanțare pe proiectele care beneficiază de finanțare europeană și riscă să piardă fonduri europene și pe alte categorii de cheltuieli necesare. Toate aceste informații le vom culege într-un termen foarte rapid. Proiectul de ordonanţă cred că poate să fie gata până în data de 15 pentru a parcurge procedurile de transparenţă şi de avizare, astfel încât în ultima săptămână din noiembrie să putem adopta proiectul de orodonață de urgență de rectificare a bugetară.
Reporter: Și bugetul pe anul viitor când ar urma să îl aduceți în Parlament?
Ludovic Orban: Evident, că nu putem respecta...gândiți-vă că Guvernul a fost învestit de Parlament în data de 4 noiembrie, iar stadiul de pregătire... în Legea finanțelor publice sunt niște etape de pregătire a legii bugetului de stat care nu au fost parcurse de vechea guvernare. Sunt mulți ordonatori principali de credite care nu și-au propus bugetele, propriile proiecte de bugete și, practic, munca trebuie reluată de la început.
Reporter: Aveți un termen în care doriți să vă încadrați cu acest buget?
Ludovic Orban: Cât mai repede posibil, pe de altă parte nici nu putem să fușerim un proiect de buget.
Reporter: Anul acesta?
Ludovic Orban: Evident, anul acesta. Vă mulțumesc.

 


 Răspundem cetăţenilor

qa

Una dintre întrebările frecvente este cea privind salarizarea diverselor categorii de personal. Astfel, Andrei din Bucureşti a vrut să ştie cum sunt calculate salariile...

Mai multe-->
Barbu CatargiuApostol  ArsacheNicolae KretzulescuMihail Kogalniceanu

Prim-miniștri în istorie

Galeria foștilor prim-miniștri ai României de-a lungul istoriei