Joi, 02 Aprilie

Înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice se poate face online. Autoritatea pentru Digitalizarea României lansează azi platforma https://aici.gov.ro/home.

În contextul epidemiei de COVID-19, în sprijinul cetățenilor și al instituțiilor publice, Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru Tehnologii Avansate, Bithat și Telekom lansează platforma digitala https://aici.gov.ro/home.
Aceasta servește drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituțiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online. 
Obiectivul platformei noi lansate este eficientizarea și tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel național, astfel încât toate instituțiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetățenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt. 
Nivelul scăzut de integrare și de digitalizare a instituțiilor este principalul obstacol în calea funcționării și comunicării eficiente în spațiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru tehnologii Avansate, Bithat și Telekom oferind soluția care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil și instituțiile publice.
Platforma aici.gov.ro oferă, ca primă funcționalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanțele județene ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forțelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea șomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020. Șomajul tehnic permite societăților private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaților respectivelor societăți. 
La începutul săptămânii viitoare, platforma va oferi și instrumente necesare plății indemnizației pentru alți profesioniști, cooperatiști și structuri sportive sau persoane fizice care au obținut venituri exclusiv din drepturi de autor și drepturi conexe, afectați prin instituirea stării de urgență pe teritoriul României.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (A.D.R.) se organizează și funcționează ca structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului și în coordonarea prim-ministrului, având rolul de a realiza și coordona implementarea strategiilor și a politicilor publice în domeniul transformării digitale și societății informaționale.



 Răspundem cetăţenilor

qa

Una dintre întrebările frecvente este cea privind salarizarea diverselor categorii de personal. Astfel, Andrei din Bucureşti a vrut să ştie cum sunt calculate salariile...

Mai multe-->
Barbu CatargiuApostol  ArsacheNicolae KretzulescuMihail Kogalniceanu

Prim-miniștri în istorie

Galeria foștilor prim-miniștri ai României de-a lungul istoriei

  • Galerie foto

    Galerie foto

    Fotografii de la evenimentele şi activităţile publice la care participă prim-ministrul și cele de la Palatul Victoria

    Află mai multe
  • Comunicate de presă

    Comunicate de presă

    Cele mai recente comunicate de presă referitoare la activitățile desfășurate de prim-ministru şi de cabinetul Guvernului.

    Află mai multe
  • Guvernare

    Guvernare

    Situația politică dificilă cu care România se confruntă astăzi impune promovarea unui program de guvernare cu obiective pe termen scurt care să pregătească reformele necesare pentru modernizarea României în spirit european.

    Află mai multe
  • Posturi vacante

    Posturi vacante

    Lista posturilor vacante de funcționar public din cadrul autorităților și instituțiilor publice din România.

    Află mai multe
  • Cabinetul de miniștri

    Cabinetul de miniștri

    Prim-ministrul conduce Guvernul și coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuțiilor legale.

    Află mai multe