Ședinte de guvern

Miercuri, 15 Aprilie

15 aprilie-Declaraţii susținute de premierul Ludovic Orban și alți miniștri la începutul şedinţei de guvern

Galerie foto

[Check against delivery]

Ludovic Orban: Am luat o serie de măsuri pentru a  susţine economia, pentru a susţine angajaţii şi companiile. Aş vrea să recapitulez aceste măsuri şi să îmi spuneţi în ce stadiu de implementare suntem cu aceste măsuri. Avem, pe de o parte, sprijinul pentru întreprinderile mici şi mijlocii, prin garantarea creditelor pentru capital de lucru şi pentru capital de investiţii şi subvenţionarea dobânzii. Când devin operaţionale aceste instrumente?

Florin Cîţu: Domnule premier, primele solicitări pot să se facă, să se înregistreze pe 17 aprilie, vineri. Deci, începând de vineri este funcţional tot sistemul.

Ludovic Orban: Practic, aveţi înţelegeri făcute cu băncile.

Florin Cîţu: Corect, corect.

Ludovic Orban: Procedurile la Fondul de Garantare sunt stabilite?

Florin Cîţu: Totul este aprobat, aprobat de Comisia Europeană. Este procedură de ajutor de stat aprobată de...

Ludovic Orban: Aş vrea să monitorizaţi şi mă interesează foarte mult ritmul de soluţionare a cererilor.

Florin Cîţu: Vom vedea, după o săptămână vă voi face un raport, să vedem cât de rapid au fost soluţionate. Dar vă spun că interesul este foarte mare. În acest moment plafonul de 15 miliarde este...

Ludovic Orban: Practic, prin rectificarea bugetară majorăm plafonul de la 5 miliarde la 15 miliarde.

Florin Cîţu: Exact. Şi este vorba de schema de ajutor de stat şi aici trebuie o calificare.

Ludovic Orban: Este aprobată de Comisia Europeană, este în cadrul stabilit de Comisia Europeană?

Florin Cîţu: Este schema aprobată. Şi aici, o clarificare: cele 3,1 miliarde de euro despre care a vorbit Comisia Europeană sunt, de fapt, banii pe care noi îi dăm, Comisia Europeană a aprobat doar schema noastră. Este vorba despre cele 15 miliarde de lei, echivalentul a 3,1 miliarde de euro. Și, în acest moment, băncile au solicitat plafoane mai mari de 15 miliarde. Deci, interesul este mult mai mare decât ce am prevăzut noi, dar suntem flexibili. În momentul în care se ajunge la acest plafon, vedem cum suplimentăm...

Ludovic Orban: Aici va trebui să pregătim... Mi-a dat o veste bună domnul ministru Boloş: în negocierile cu Comisia Europeană, vom putea disponibiliza 750 de milioane de euro sprijin pentru întreprinderile mici şi mijlocii.

Florin Cîţu: Perfect!

Ludovic Orban: Şi aici va trebui să pregătim foarte bine instrumentele, ca să fie sprijin complementar măsurilor pe care deja le-am adoptat pentru capitalul de lucru şi capitalul de investiţii, să găsim cele mai bune instrumente de susţinere a IMM-urilor. A doua măsură a fost măsura de suspendare a plăţii ratelor. Aici o să vă solicit, domnule ministru, să aveţi un dialog permanent cu băncile, să avem o monitorizare, împreună cu Banca Naţională a României, cu care va trebui să fim extrem de apropiaţi în colaborare, astfel încât să ne asigurăm că toate băncile aplică prevederile legii şi că decid în condiţiile legii măsurile pentru beneficiarii stabiliţi.

Florin Cîţu: Este adevărat, domnule premier. Câteva lucruri aici de menţionat. În primul rând, Ministerul Finanţelor Publice a pus la dispoziţia cetățenilor un portal unde pot să ne scrie, dacă întâmpină dificultăţi în demersul lor de a avea aceste rate amânate. În al doilea rând, cu băncile, am primit de la sistemul financiar-bancar observaţii la aceste norme, la aceste proceduri; pe unele dintre ele le-am luat în considerare, suntem în dialog cu ei, pentru a clarifica, în fiecare zi. Chiar şi astăzi am avut un schimb de scrisori pe această temă. Din ce primesc eu informaţii...

Ludovic Orban: Sunt bănci care au proceduri foarte rapide, foarte simple...

Florin Cîţu: Corect.

Ludovic Orban: ... şi bănci care încă nu procesează solicitările debitorilor.

Florin Cîţu: Din ce am primit eu până acum, răspunsul este pozitiv, sunt persoane care, să ştiţi, au avut ratele amânate și printr-un SMS. Deci, este o extremă pozitivă, dar, da, sunt și cazuri...

Ludovic Orban: Aici noi trebuie să ne asigurăm că vor beneficia de această măsură toți debitorii, indiferent de banca la care sunt.

Florin Cîţu: Corect, şi toți debitorii, chiar și cei care au avut restanțe și au reuşit să plătească restanțele până la momentul în care au făcut solicitarea de amânare a ratelor. Ştiți foarte bine că a fost chiar propunerea dumneavoastră de a introduce acest specific, această caracteristică.

Ludovic Orban: De asemenea, am luat măsura de a rambursa TVA-ul pe perioada stării de urgenţă, înainte de efectuarea controalelor. Ați reuşit rambursarea TVA-ului către companii?

Florin Cîţu: Corect. Da, am început și sper să anunțăm - mâine, cred, vom anunța - că am ajuns cu rambursarea TVA la 0 zile, este ceva ce nu s-a mai întâmplat, eu nu știu, în istoria recentă.

Ludovic Orban: Dacă ajungeţi la această situaţie, chiar e o situaţie la care cred că n-au visat nici companiile. Până acum, în starea de urgenţă e nevoie de asigurarea capitalului de lucru. Companiile, ca să poată să lucreze, au nevoie de aceste resurse financiare, după care, evident, revenim la sistemul normal, dar fără să mai acumulăm întârzieri.

Florin Cîţu: Corect.

Ludovic Orban: Asta este important, să facem plăţile cu regularitate, astfel încât companiile să aibă în planul de afaceri garanţia că obţin banii cuveniţi prin rambursările de TVA.

Florin Cîţu: În paralel, şi aici va conta în perioada următoare, continuăm informatizarea ANAF și suntem în teste cu softul pentru a lega casele de marcat de ANAF. Această procedură de returnare a TVA-ului va fi redusă şi, până la 1 octombrie, sper să avem şi sistemul electronic de facturare în România pus la punct, ceea ce, iarăşi, este un...

Ludovic Orban: Aţi văzut că Italia a aplicat sistemul acesta de înregistrare electronică a facturilor şi au înregistrat o creștere spectaculoasă a încasărilor de TVA.

Florin Cîţu: Este un sistem îmbunătățit...

Ludovic Orban: Iar noi, aici, avem o resursă importantă. M-am uitat, la nivelul Uniunii Europene avem cea mai mică rată de colectare a TVA-ului.

Florin Cîţu: Corect.

Ludovic Orban: Dacă reușim implementarea acestui sistem, practic putem să știm orice informație legată și să putem să asigurăm respectarea legii.

Florin Cîţu: Ceea ce vom folosi în România este exact inspirat din sistemul italian, modificat bineînțeles, îmbunătățit, pentru că vine la câțiva ani după, dar este exact acel model. Chiar şi cel cu casele de marcat, veţi vedea că lucrătorii ANAF vor putea comunica prin SMS cu casele de marcat. Va fi un salt important în modul în care se lucrează cu agenții economici în România. Şi la TVA vom returna, sper să ajungem la zero zile. Încă un lucru important, apelul nostru către companii, acele companii care puteau să plătească impozitele și au amânat pe o perioadă. Au început să plătească, au ascultat apelul și...

Ludovic Orban: V-aş ruga, domnule ministru, să mai dăm mesaje destul de clare. Noi am mărit termenul până la care cetățenii pot să își plătească taxele și impozitele locale, beneficiind de bonificația fiscală, dar asta nu înseamnă să nu își plătească. Pentru că mi s-au plâns, ştiţi foarte bine că am avut discuții cu reprezentanții asociațiilor de la nivel de comune, orașe și municipii, au înțeles că nu trebuie să plătească impozitul. Or, ei pot să plătească impozite. Noi am luat această decizie ca să nu fie cozi la termenele limită, să împiedicăm răspândirea virusului.

Florin Cîţu: Exact.

Ludovic Orban: Aici trebuie să le dăm mesaj că pot să își plătească impozitele şi taxele locale, să nu aștepte până la termenul limită, pentru că după aceea iar se creează cozi şi nervi şi așteptare.

Florin Cîţu: Bineînțeles. Corect.

Ludovic Orban: Aici, taxele trebuie plătite, că beneficiază de bonificațiile fiscale. Am mai avut discuții, domnule ministru, legate de dificultatea de depunere a bilanțurilor, care trebuie adoptate în adunările generale ale acționarilor, atât cu companiile, cât și cu organizațiile neguvernamentale, în care și la organizațiile neguvernamentale este foarte greu să facă adunări generale, și aici va trebui să veniți cu o soluție.

Florin Cîţu: Am prelungit termenul până în iulie, trebuie să se publice ordonanța de urgență.

Ludovic Orban: Mulțumesc. La Ministerul Muncii, doamna ministru Alexandru. Deci, practic, noi am luat decizia de a susține angajații și angajatorii...

Violeta Alexandru: Implicit şi angajatorii.

Ludovic Orban: ... aproape în egală măsură, plus persoanele fizice autorizate, profesioniștii în sensul Codului Civil, şi celelalte categorii. Aici aș vrea să ştiu exact cum stăm cu pregătirea plăților, cu procesarea cererilor, ca să aibă oamenii un orizont clar de așteptare când vor beneficia de această facilitate, de suma din șomajul tehnic.

Violeta Alexandru: O primă parte din cei care ne-au adresat solicitări au şi primit bani în cont, atât beneficiarii sumelor gestionate de Agențiile Județene pentru Plăţi şi Inspecție Socială, cât şi cei care au depus cererile la AJOFM-uri. Solicitări la nivelul zilei de astăzi, pe tot cuprinsul țării, la toate Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă sunt puțin peste 550.000, practic 562.000.

Ludovic Orban: Pentru 562.000 de angajați.

Violeta Alexandru: Salariați. E vorba despre cererile depuse într-adevăr de companii, pentru salariații cărora le-au suspendat temporar contractele de muncă, adică i-au înscris în șomaj tehnic, aşa cum este cunoscut în limbaj popular, suspendarea temporară a contractului de muncă. Solicitările care se depun toate prin mijloace electronice sunt depuse de angajator pentru plata aferentă șomajului tehnic al angajaților acestora.

Ludovic Orban: Şi aici oamenii trebuie să se aștepte în cât timp avem capacitatea de a face plățile?

Violeta Alexandru: Primele plăţi din rezervele instituţiilor au fost făcute. Aşteptăm rectificarea bugetară. Toate documentele sunt la zi, procesate, verificate, comunicat cu beneficiarii, pentru că am întâmpinat o serie de probleme în setul de date pe care l-au pus la dispoziție. Atât angajații AJFOM-urilor, cât şi cei ai AJPIS-urilor au comunicat activ în această perioadă cu toţi solicitanții. Au remediat acolo unde era de remediat, au completat şi suntem pregătiți. Ce ne lipsește în acest moment este rectificarea bugetară, pentru a opera toate plăţile celor care ne-au adresat solicitări şi care au trecut prin verificare. La Agenţiile Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială sunt un total de 74.000 de solicitări. E vorba despre persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale, alți profesionişti în sensul Codului Civil. Şi aici, din rezervele AJPIS-urilor şi cu o muncă titanică, pentru că este o activitate cu totul nouă pentru colegii din - si pentru cei de la AJOFM -, dar mai cu seamă pentru AJPIS-uri şi cu o comunicare asiduă cu beneficiarii s-au făcut deja primele plăți. Documentele sunt procesate, așteptăm rectificarea pentru a putea face un volum consistent, pentru că ele sunt pregătite, toate actele sunt pregătite pentru a da drumul la plățile suplimentare. Vreau să subliniez faptul că au fost o serie de probleme în documentele depuse. Sunt probleme care țin de neînregistrarea anterioară a suspendării temporare a contractului Revisal. Sunt probleme care vizează un calcul diferit față de ceea ce ordonanța prevedea pentru acordarea șomajului, în sensul de perioada reglementată de decretul domnului președinte. Calculele prezentate excedau perioada acoperită de decret. Toate aceste situații au fost discutate cu solicitanții. Vă spuneam că s-a comunicat intens cu aceștia.

Ludovic Orban: Doamna ministru, oricine este în situaţia să fie afectat de închiderea totală sau parţială, dispusă fie prin măsurile restrictive ale autorităţilor, fie indirect, datorită situaţiei pe o piaţă, cum e transportul de călători sau alte tipuri de transport unde nu au existat interdicţii, trebuie să beneficieze de şomajul tehnic - şi aici, dacă mai e nevoie să facem nişte clarificări în reglementare, oricând putem face astfel de clarificări.

Violeta Alexandra: Vă voi propune, dacă veţi fi de acord, să completăm lista beneficiarilor cu alte categorii despre care avem informaţii că sunt afectate, respectiv să prelungim termenul până la care pot depune solicitările noile categorii pe care vi le voi propune. Ne menţinem termenul de doar câteva zile de efectuare a plăţii şi, ca atare, nu afectăm termenul în care noi ne obligăm să facem plata, ci doar extindem perioada în care solicitanţii pot depune cereri. Mulţumesc.

Ludovic Orban: Bine. Mulţumesc. Domnule ministru Popescu, cum merge cu emiterea certificatelor pentru situaţii de urgenţă?

Virgil Popescu: Domnule prim-ministru, până astăzi erau în jur de 15.000 de certificate de urgenţă de tipul 1 solicitate de companiile a căror utilitate a fost afectată direct.

Ludovic Orban: 15.000 de solicitări şi câte soluţionate, adică pentru câte s-au emis.

Virgil Popescu: Domnule prim-ministru, la noi, prin aplicaţia pe care am creat-o la nivelul Ministerului Economiei, aceste solicitări sunt procesate şi în acelaşi timp, practic, sunt eliberate şi certificatele. Totul este electronic, mai mult probabil durează introducerea datelor în aplicaţie, după care este o verificare a semnăturii digitale, verificăm dacă ea există în baza de date naţională a semnăturilor digitale, pentru propria semnătură a datelor introduse şi, automat, este eliberat certificatul. Dacă ulterior acea semnătură digitală este retrasă sau la următoarea verificare nu mai există, automat certificatul este revocat; totul este automat, deci, putem spune că absolut toate cererile procesate sunt şi automat soluționate. Și în jur de 5.000 de cereri soluționate de certificate de tip 2 pentru companiile a căror activitate a fost afectată, în sensul că veniturile sau încasările au fost dimunuate cu minimum 25%, deci, practic, în total, în jur de 20.000 de companii au solicitat până acum.

Ludovic Orban: Și au și obținut certificate pentru situaţia de urgenţă.

Virgil Popescu: Și au și obținut certificatele, da.

Ludovic Orban: Mă uimiți, domnule ministru

Virgil Popescu: Vă mulțumesc, domnule prim-ministru.

Ludovic Orban: Asta înseamnă digitalizarea și trebuie să o generalizăm.

Virgil Popescu: Vă pot spune că lucrăm la o nouă informație, o nouă aplicație informatică, care să rezolve două lucruri: o dată, să înregistrăm toți producătorii de materiale, de dispozitive sanitare în aplicația Ministerului Economiei, și a doua aplicație, în același sistem, să înregistrăm absolut toți agenții economici din zona turismului și în special agențiile de turism, să ne introducă în sistem avansurile pe care le-au încasat de la clienţi şi plăţile pe care le-au făcut corespunzătoare avasurilor către partenerii externi pentru pachetele de vacanţă pe care le-au încasat în avans, le-au vândut în avans.

 Ludovic Orban: Apropo de unii cu gura mare care încearcă să pună pe spatele crizei niște chestiuni pe care le aveau, de fapt, din trecut.

Virgil Popescu: Da, noi avem o centralizare, ei sunt obligați, toate agenţiile sunt obligate să raporteze la nivelul fostului minister al turismului, dar vrem să ne asigurăm că și acele reportări care au fost făcute și din care rezultă, practic, niște solduri neachitate din cursul pachetelor de vacanță din anul 2019 sunt cu adevărat reale și voiam să le mai certifice încă o dată.

Ludovic Orban: Mulţumesc mult, domnule ministru. Mai aveam o singură chestiune. Domnul ministru al agriculturii sunteți, da? E evident că ne confruntăm cu o secetă care afectează grav culturile și aici vreau să știu dacă v-ați înțeles cu domnul ministru Vela și dacă ați stabilit procedura și modalitățile prin care se pot acorda despăgubirile fermierilor ale căror suprafețe sunt calamitate ca urmare a secetei.

Adrian Oros: Da, din păcate, în Moldova, în Dobrogea, deficitul acumulat în sol este semnificativ și de lungă durată. De asemenea, ne confruntăm cu o secetă pedologică puternică și extremă. Astăzi, am semnat, împreună cu domnul Vela, regulamentul privind gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomene meteorologice extreme, având ca efect seceta pedologică - pentru secetă hidrologică era legislație -, iar începând de mâine, la ordinul prefecților, echipele, comitetele locale și comitetele județene pentru situații de urgență, acolo unde sunt solicitate de către fermieri, se vor prezenta pentru a consemna care este dimensiunea pagubelor și, apoi, vom evalua și dimensiunea despăgubirilor pe care va trebui să le oferim. Vreau să subliniez că, de 10 ani, fermierii nu au mai fost despăgubiți pentru pagubele produse de secetă.

Ludovic Orban: Aici să colaboraţi cu domnul ministru Boloș, să identificăm dacă există posibilitatea ca o parte din aceste plăți, pe care le facem pentru cei afectați de secetă, pot să fi decontate de la nivel european. De asemenea, nu uitați că am luat o măsură de interzicere a exporturilor de cereale. Sigur că s-au mai introdus şi altele. Acestea trebuie corectate rapid. Iar în ceea ce privește grâul și porumbul, trebuie realizate achizițiile de urgență la rezerva de stat. Am vorbit cu domnul ministru al finanțelor, o să putem aloca resursele financiare din Fondul de Rezervă. Pe de altă parte, dumneavoastră, împreună cu domnul ministru Vela și cu Administrația Rezervelor de Sat, va trebui de urgență să identificați cantitățile necesare pentru a asigura securitatea alimentară și să facem achiziția cât mai rapid din punct de vedere procedural; pentru că măsura interdicției la export nu poate fi decât o măsură temporară, iar motivația acestei măsuri ține de asigurarea securității alimentare a României. Nu putem lipsi românii de pâinea de pe masă numai pentru că e o conjunctură de piață care îi stimulează pe mulţi să exporte.

Ludovic Orban: Sigur, se vor relua exporturile, dar întâi să ne asigurăm că avem în rezervele de stat cantitățile necesare, iar aici va trebui să ne mişcăm foarte repede. Da. Domnul ministru Tătaru, cum stăm cu capacitatea de testare, că văd că în continuare se perorează de tot felul de oameni politici, care habar nu au despre ceea ce înseamnă testarea, tot felul de enormități?

Nelu Tătaru: În acest moment, conform Organizației Mondiale a Sănătății, se testează cu tehnica moleculară de identificare a ARN viral. Avem în acest moment o capacitate de testare pe aparate de 6.000 de teste pe zi, în 57 de puncte de testare. Efectuăm ultima...

Ludovic Orban: Sunt operaționalizate toate PCR-urile din...?

Nelu Tătaru: Operaționalizate sau în curs de operaționalizare. Din acest motiv, facem în jur de 4.500 -4.700 de testări pe zi, se lucrează pe aceste aparate. Ţin să menționez că nu ține doar de capacitate aparatului, ţine și de personalul care lucrează pe acest aparat și de faptul dacă lucrează de o perioadă mai lungă, dacă este rodat pe acest aparat și dacă are și capacitatea, ca și timp, ca și fizic, să poată lucra pe acest aparat.

Ludovic Orban: Am înţeles că s-au achiziţionat prin UNIFARM extractoare automate.

Nelu Tătaru: Da, s-au achiziționt...

Ludovic Orban: Care cresc capacitatea semnificativ de testare şi aici să vă asigurați că acolo unde sunt centre care au specialiștii care se pricep să utilizeze, și chiar să se țină cont și de necesitatea de diagnosticare, să fie repartizate astea cât mai rapid, extractoarele.

Nelu Tătaru: Se repartizează acum, au început să fie repartizate în vestul țării. Avem centre care au o capacitate mai mare și am dirijat către acele centre și teste recoltate, de exemplu, cum ar fi în Deva sau cum ar fi în Suceava.

Ludovic Orban: Aici mai e o problemă, că m-am uitat, în timp ce unele centre sunt suprasolicitate și din cauza trimiterii de probe prelevate către teste uneori au în timp de așteptare să spun mai mare de 24 de ore, sunt alte centre de testare care au PCR-uri pe care aproape că nu le folosesc. Deci, va trebui să aveți grijă, prin Direcțiile de Sănătate Publică, prin mecanismul de transmitere a probelor recoltate către centre, să existe o justă încărcare și să nu trebuiască să se aștepte într-un centru și în celelalte centre ei să nu aibă ce probe să proceseze. Aici va trebuit să coordonaţi, vorbiți cu domnul secretar de stat Baciu, să asiguraţi o încărcătură optimă pe fiecare centru de testare, în funcţie de capacitatea efectivă pe care o au.

Nelu Tătaru: Am discutat şi cu domnul secretar de stat Baciu, în zilele următoare vom face o repartiţie de la nivel cetral sau la nivelul lanţului zonal, prin DSP-uri, ca aceste recoltări sau teste care s-au recoltat să  meargă către zonele de testare care au și capacitatea și să nu se mai aștepte decât cel mult 24 de ore.

Ludovic Orban: Mai există vreo problemă în ceea ce privește echipamentele, materialele?

Nelu Tătaru: Nu. În acest moment, la nivelul unităților sanitare, și din achizițiile managerilor, dar și din achizițiile noastre, prin firma UNIFARM și distribuirea acolo unde este nevoie, s-a ajuns la un stoc în acest moment care să ajungă pe două, trei săptămâni, fiind realmentate în fiecare săptămână.

Ludovic Orban: Aici va trebui să aveţi în vedere să discutaţi cu toţi cei care achiziţionează, că intră în producţie în România.

Nelu Tătaru: Am discutat.

Ludovic Orban: În unele companii deja se produc măști chirurgicale și, probabil spre finalul săptămânii viitoare, o să avem capacitatea să producem în cel puțin trei companii românești măști FFP2. De asemenea, sunt deja companii care au capacitatea de a produce combinezoane. Or, aici eu cred că trebuie să încurajăm producția autohtonă. De asemenea, sprijiniţi orice fel de demers din partea producătorilor de medicamente autohtoni care au capacitatea de a fabrica medicamente care sunt necesare pe piaţa medicamentelor.

Nelu Tătaru: Am înţeles.

Ludovic Orban: Politica asta de încurajare, să zic, a intrărilor pe piaţă din exterior în dauna producătorilor din România trebuie să înceteze, pentru că, atâta timp cât avem o capacitate de producere semnificativă în companii care produc în România, noi trebuie să avem grijă ca aceste companii într-adevăr au acces nediscriminatoriu pe piața de medicamente în România. Aici și la ANMDM să staţi cu mai multă atenție, când ne va permite timpul să analizăm, pentru că nu se poate să dureze două săptămâni o certificare, o autorizare a unui produs. Ați văzut, am dat competența structurilor din subordinea Ministerului Apărării, s-a văzut imediat ce înseamnă o mișcare rapidă și procesare imediată a solicitărilor de autorizare. Poate învață și ei din acest mecanism. Bine. Să trecem la ordinea de zi. Mulțumesc mass media.



 Răspundem cetăţenilor

qa

Una dintre întrebările frecvente este cea privind salarizarea diverselor categorii de personal. Astfel, Andrei din Bucureşti a vrut să ştie cum sunt calculate salariile...

Mai multe-->
Barbu CatargiuApostol  ArsacheNicolae KretzulescuMihail Kogalniceanu

Prim-miniștri în istorie

Galeria foștilor prim-miniștri ai României de-a lungul istoriei

  • Galerie foto

    Galerie foto

    Fotografii de la evenimentele şi activităţile publice la care participă prim-ministrul și cele de la Palatul Victoria

    Află mai multe
  • Comunicate de presă

    Comunicate de presă

    Cele mai recente comunicate de presă referitoare la activitățile desfășurate de prim-ministru şi de cabinetul Guvernului.

    Află mai multe
  • Guvernare

    Guvernare

    Situația politică dificilă cu care România se confruntă astăzi impune promovarea unui program de guvernare cu obiective pe termen scurt care să pregătească reformele necesare pentru modernizarea României în spirit european.

    Află mai multe
  • Posturi vacante

    Posturi vacante

    Lista posturilor vacante de funcționar public din cadrul autorităților și instituțiilor publice din România.

    Află mai multe
  • Cabinetul de miniștri

    Cabinetul de miniștri

    Prim-ministrul conduce Guvernul și coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuțiilor legale.

    Află mai multe