Actualitate

Vineri, 20 Nov

Verificarea stadiului lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Bacău

Galerie foto

 

 

***

 


Declarații ale premierului Ludovic Orban şi ministrului transporturilor la verificarea stadiului lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Bacău

[ check against delivery]

 

Ludovic Orban: Am ținut să vedem stadiul lucrărilor de pe autostrada de centură a municipiului Bacău. Este un proiect așteptat de mult timp de băcăuani şi iată că este un proiect care este aproape de finalizare şi care va reuși să scoată tot traficul greu şi traficul de tranzit din Bacău şi va creşte viteza de tranzitare a Bacăului. Îl felicit pe constructor, o mobilizare exemplară, deşi termenul de finalizare iniţial era în jurul lunii ianuarie 2022, constructorul ne-a comunicat că poate să dea în trafic până în data de 3 decembrie - între 27 noiembrie şi 3 decembrie - în funcţie de condiţiile meteorologice, pentru a da în circulaţie acest tronson de autostradă. Domnul ministru!
Lucian Bode: Domnule prim-ministru, domnule ministru, stimaţi domni, suntem bucuroşi să auzim astăzi această veste, în drum spre Suceava, unde vom da în trafic un obiectiv important de infrastructură pentru judeţul Suceava, pentru Rădăuţi - mă refer la varianta ocolitoare a oraşului Rădăuți - unde împreună cu acelaşi antreprenor serios reuşim înainte de termen să dăm în trafic acel obiectiv. Aşa cum bine ştiţi, la începutul lunii septembrie, am reuşit să dăm în trafic 7,3 kilometri din acest obiectiv. Vestea pe care ne-a dat-o constructorul astăzi şi pe care domnul prim-ministru v-a relatat-o aici, şi anume că în câteva zile, între 27 noiembrie şi 3 decembrie, vom da în trafic acest obiectiv este cea mai bună veste pe care putem să o dăm românilor, moldovenilor, pentru că vorbim  despre primul tronson de autostradă din regiunea Moldovei dată în trafic, de 16 kilometri de autostradă, la profil de autostradă, din cei 31 de kilometri din centura Bacăului.
Avem, așadar, o mobilizare extraordinară, pentru că finalizăm acest proiect înainte de termen, termenul contractual ianuarie 2022. Îl felicit pe antreprenor pentru acest lucru. Practic, noi, anul trecut, în noiembrie, am preluat acest obiectiv la un stadiu fizic de 27% și, iată, îl aducem astăzi, în 12 luni, cu un antreprenor serios, la 100%. Aș vrea să mai lămuresc un lucru, pentru că am fost acuzați că nu finanțăm acest obiectuv, că am alocat prea puțini bani în 2020. Vreau să vă spun că am plătit până în acest moment, într-un an de zile, 467 de milioane de lei, în raport cu 126 cât au plătit cei dinaintea nostră. Așadar, am plătit toate certificatele intermediare de plată și vom plăti absolut până la ultimul leu tot ce avem de plată pentru acest obiectiv. Mai mult, după ce în 2019 au fost mari probleme în ceea ce privește autorizarea unor sectoare din acest obiectiv, am reușit să finalizăm și să obținem autorizația pentru toate tronsoanele, autorizația de mediu și să închidem discuțiile cu Comisia Europeană pentru cererea de finanțare europeană și să primim aprobarea pentru 143 de milioane de euro bani europeni nerambursabili. Acestea sunt faptele, acestea sunt lucrurile pe care noi le-am făcut în ultimele 12 luni și veștile bune pentru Moldova nu se opresc aici. Autostrada A7 este în linie dreaptă cu cele patru tronsoane; anul viitor avem toate documentațiile, studiul de fezabilitate, proiect tehnic finalizate și scoatem la licitație cele patru tronsoane între Ploiești-Buzău, Buzău-Bacău, Bacău-Focșani, până la Pașcani, cele patru tronsoane, respectiv Pașcani-Suceava, Suceava-Siret, unde am finalizat contractele pentru realizarea documentațiilor. Avem susținerea primului ministru pentru a finanța acest tronson de autostradă, autostrada A7, aceste tronsoane de autostradă, din Programul Național de Recuperare și Reziliență, ceea ce ne dă încredere că până în 2026 vom recepționa aceste tronsoane. De asemenea, pentru A13 Brașov-Bacău am semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea documentațiilor și, așa cum scrie în contract, în 2022 vom scoate la licitație acest obiectiv. Acestea sunt veștile bune pe care am vrut să le dăm astăzi, aici, în premieră cu domnul prim-ministru, împreună cu domnul ministru al mediului, pentru băcăuani, pentru moldoveni, în drum spre Suceava, unde, de asemenea, avem vești foarte bune legate de Autostrada Nordului. Aceste proiecte A8, A7, Autostrada Nordului, A13 sunt complementare, nu sunt în competiţie unul cu celălălt. Vă mulţumesc foarte mult.
Ludovic Orban: O întrebare, dacă aveţi. Dacă n-aveţi nicio întrebare... O întrebare, atât.
Reporter: Aş vrea să pun o întrebare, domnule ministru Bode...
Lucian Bode: Vă rog, pentru domnul prim-ministru!
Ludovic Orban: A, întrebaţi-l pe el!
Reporter: Pentru domnul prim-ministru. Am urmărit în programul dvs de guvernare intenţia declarată de a construi 970 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în Programul de guvernare 2020-2024. Numai că din 2013 în România nu s-au construit mai mult de 100 de kilometri de autostrăzi pe an. Cum veţi face ca de la anul, practic, să măriţi de patru ori capacitatea de construcţie a autostrăzilor?
Ludovic Orban: Faptul că nu s-a putut înainte nu înseamnă că nu se poate. Foarte bine, prin opţiunea de resurse financiare, prin îmbunătăţirea tuturor procedurilor, prin îmbunătăţirea managementului proiectelor şi, evident, prin contracte făcute cu constructori serioşi, care să aibă capacitatea să îşi finalizeze lucrările în termenele prăvăzute în contract sau mult mai repede, cum este cazul acestui obiectiv de investiţii.
Reporter: O întrebare , domnule prim-ministru Orban /…/
Ludovic Orban: Deci Planul Naţional de Rezilienţă şi Recuperare încă nu a fost prezentat. Nu ştiu de unde aveţi dvs informaţia. Planul Naţional de Rezilienţă şi Recuperare va fi prezentat luni. Proiectul, care este supus în primă fază dezbterii publice, după ce vom primi observaţii din partea societăţii, din partea patronatelor, sindicatelor, asociaţiilor profesionale, universităţilor, autorităţilor locale, vom modifica proiectul pe care îl punem luni în dezbatere împreună cu domnul preşedinte şi îl vom trimite la Bruxelles, deci deocamdată oricine vorbeşte ceva despre PNRR încă nu ştie sigur. Ce este adevărat este că am inclus cele patru tronsoane: Ploieşti-Buzău, Buzău-Focşani, Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani, le-am introdus în proiectul care va fi lansat public de finanţare prin intermediul Planului Naţional de Rezilienţă şi Recuperare. Vă mulţumim!



 Răspundem cetăţenilor

qa

Una dintre întrebările frecvente este cea privind salarizarea diverselor categorii de personal. Astfel, Andrei din Bucureşti a vrut să ştie cum sunt calculate salariile...

Mai multe-->
Barbu CatargiuApostol  ArsacheNicolae KretzulescuMihail Kogalniceanu

Prim-miniștri în istorie

Galeria foștilor prim-miniștri ai României de-a lungul istoriei

  • Galerie foto

    Galerie foto

    Fotografii de la evenimentele şi activităţile publice la care participă prim-ministrul și cele de la Palatul Victoria

    Află mai multe
  • Comunicate de presă

    Comunicate de presă

    Cele mai recente comunicate de presă referitoare la activitățile desfășurate de prim-ministru şi de cabinetul Guvernului.

    Află mai multe
  • Guvernare

    Guvernare

    Situația politică dificilă cu care România se confruntă astăzi impune promovarea unui program de guvernare cu obiective pe termen scurt care să pregătească reformele necesare pentru modernizarea României în spirit european.

    Află mai multe
  • Posturi vacante

    Posturi vacante

    Lista posturilor vacante de funcționar public din cadrul autorităților și instituțiilor publice din România.

    Află mai multe
  • Cabinetul de miniștri

    Cabinetul de miniștri

    Prim-ministrul conduce Guvernul și coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuțiilor legale.

    Află mai multe